021-55404393 - 021-55404093
021-55404393 - 021-55404093

تیفور

تیفور ها انواع مختلفی دارند که به تیفور دستی و برقی تقسیم میشود که معمولا صنعتگران از تیفور های برقی استفاده میکنند به دلیل صحولت در انجام عمل جابه جایی.

این ابزار قابلیت این را دارد که بارها را به هر سمتی که بخواهید حرکت داده و جابه‌جا کند. برای جابه‌جایی بار توسط تیرفور باید از سیم بکسل که محدودیت طولی ندارد استفاده کرد. تیرفورها بسته به توان و میزان باری که انتقال می‌دهند تقسیم بندی  می‌شوند و معمولاً بارهایی که دارای ظرفیتی بین 800 تا 5000 کیلوگرم هستند را جابجا می‌کنند. قطر سیم بکسل ها معمولاً بستگی به تناژ تیفور دارد.

تیرفورها از سه قسمت: سیم بکسل، دسته و دستگاه تیرفور تشکیل‌شده است و همچنین دارای سه اهرم است که عبارت‌اند از: اهرم کشنده، اهرم خلاص کننده و اهرم حرکت عکس سیم بکسل.

نحوه‌ی عملکرد تیرفور:

تیرفور اینگونه عمل  می‌کند که ابتدا از قسمت تکیه‌گاه خود به یک جای محکم مانند تنه‌ی درخت، ستون و یا زمین وصل می‌شود، بعهد از آن  اهرم خلاص کننده تیرفور باید در حالت خلاص قرارگرفته باشد تا بتوان سیم بکسل را از دستگاه تیرفور عبور داد و یکسر آن به بار موردنظر که میخواهید جابه جا کنید وصل شده و سر دیگر آن کشیده می‌شود تا محکم شود.پس‌ازآن اهرم خلاص در حالت فعال قرارگرفته و فک‌ها  سیم بکسل را محکم نگه می‌دارند.سپس دسته‌ی اهرم کشنده متصل شده و با جلو و عقب کردن آن دسته سیم بکسل به‌طرف تیرفور کشیده می‌شود و بار موردنظر حرکت می‌کند.

هم چنین برای به حرکت درآوردن بار به جهت عکس، دسته به اهرم حرکت عکس سیم بکسل وصل می‌شود و با جلو و عقب بردن دسته، کار انتقال صورت می‌پذیرد.

مزایای استفاده از تیرفور:

- صحولت در انتقال بار، این ابزار علاوه بر جای کمی که اشغال میکند امکان جابه‌جایی وسایل سنگین را نیز  فراهم میکند.

 - امکان انتقال بار به اطراف را بدون محدودیت طولی فراهم می‌کند.

- این ابزار عمر طولانی دارد و در صورت خراب شدن به‌راحتی تعمیر می‌شود.

- تیرفور قابل‌حمل می‌باشد.

- برای کار با تیرفور باید نکات ایمنی را رعایت کرد.

 بازرگانی آسیا بکسل یکی از بزرگترین تامین کنندگان سیم بکسل و زنجیر های فولادی و اتصالات بارگیری با افتخار به اطلاع شما صنعتگران محترم میرساند که انواع تیفور در تناژ و سایز های گوناگون در این مجموعه موجود می باشد . 

 

 در تصویر بالا نمونه هایی از این ابزار را مشاهده میکنید .این دستگاه یکی از کارآمد ترین درستکاه های سیم بکسلی است و مصرف های فراوانی در تمام جهات دارد .در مجموعه ما تعمیرات انواع تیفور در تناژ های مختلف نیز انجام میشود و متخصصان ما آماده خدمت رسانی به شما مشتری عزیز هستند .

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :